Shockwave Therapie en Echografie bij Fysio Deventer

Shockwave therapie is samen met echografie een effectieve klachtbestrijding.

Geeft doorbraak aan behandelingen

Het was tot voor kort extreem lastig om de oorzaken van chronische pijn aan te pakken. Met shockwave en echografie is er eindelijk een effectieve manier gevonden waarmee patiënten met chronische pijn geholpen kunnen worden. Tot nu toe zijn er vooral successen geboekt op het gebied van:

• Chronische pijn in de schouder
  • Chronische pijn rondom de elleboog
  • Achillespeesontsteking en hielspoor

Het vinden en wegnemen van de oorzaak

De behandeling bestaat uit twee stappen:

1. Achterhaal de oorzaak door middel van echografie
  2. Neem de oorzaak weg met behulp van shockwave therapie

Oorzaak vinden (echografie)

Natuurlijk start je met een persoonlijk gesprek inclusief lichamelijk onderzoek, maar dit wordt aangevuld met echografie om de diagnose nog accurater te bepalen. De echo geeft ons een goed beeld van de oorzaak van de klacht en helpt om de ernst van de klacht te voorspellen.

Oorzaak wegnemen (shockwave therapie)

De echo heeft ook de precieze behandelplek aangewezen, die we vervolgens met shockwavetherapie aan gaan pakken. Er wordt een apparaatje op je huid gedrukt, specifiek op de plek waar je klachten hebt.

Op deze manier sturen we krachtige, korte schokgolfjes naar de pijnlijke plek. Deze schokgolven brengen het natuurlijke geneesproces op gang, stimuleren het zelfhelend vermogen en stimuleren de stofwisseling en bloedsomloop. In het geval van kalkvorming, kan shockwave ook uitkomst bieden.

Wil je meer weten?

Over je 1e afspraak of heb je een andere vraag? Bel of mail ons even, we helpen je graag bij jouw herstel!