headerimage

Heb je last van Fibromyalgie?

Maak dan vandaag nog je afspraak!

Welkom, fijn dat je hier bent. Ik ben Miriam, praktijkassistent bij Fysio Deventer. Mijn Fysio collega’s helpen je graag met jouw Fibromyalgie.

• Direct een afspraak
  • Contracten zorgverzekeraars
  • 25.000+ tevreden patiënten
085-0830610 WhatsApp

Fibromyalgie behandeling bij Fysio Deventer

Pijn, vermoeidheid, je voelt je slecht en niet gehoord: op papier is er niets aan de hand. Maar hoe kom je dan van deze pijn af?

Wat voel je?

Voortdurende pijn in je spieren

Een soort spierpijn, vergelijkbaar met als je griep hebt.

Bepaalde plekken op je lichaam doen zeer als je erop drukt

Er zijn niet echt gevolgen hiervan, maar het geeft onzekerheid. Dit is toch zeker niet de bedoeling?

Chronische vermoeidheid

Uit bed komen kost je de grootste moeite, maar in slaap vallen is al niet veel makkelijker. Ook is je uithoudingsvermogen sterk achteruitgegaan.

Je klachten zijn maar moeilijk te plaatsen

Het kan aan je darmen liggen, maar ook te wijten zijn aan concentratieproblemen. Waar komen de trillingen vandaan? Of de hoofdpijn en somberheid? Veel klachten houden verband met fibromyalgie, maar die link wordt in de praktijk niet snel gelegd.

Wat wil je?

Je klachten beter begrijpen

Je hebt vast al een heel traject achter de rug, waarbij je door allerlei mensen werd doorverwezen. Misschien ben je al in aanraking geweest met diverse behandelingen, adviezen, methoden en medicijnen. Toch heb je het gevoel dat niemand jouw klachten echt goed begrijpt.

Van de pijn verlost zijn

De pijn put je uit en is bijna niet vol te houden, het moet stopen. Het liefst op een structurele manier en zonder hulp van medicijnen of andere spannende, medische ingrepen.

Het uitleggen aan de omgeving Alsof je er nog niet genoeg last van hebt, wordt je ook nog eens niet serieus genomen door de omgeving. Je bent geen aansteller, dus de scheve gezichten die je krijgt staan je ontzettend tegen. De pijn is echt, dus waarom heeft men dan moeite om je te geloven?

Korte omschrijving van fibromyalgie

• De ziekte heet in de volksmond ook wel ‘reuma van de spieren’. Voornamelijk omdat de klachten veel raakvlakken hebben met reuma.
  • Fibromyalgie betekent dat jouw spieren een chronisch pijnsyndroom hebben.
  • Helaas blijft het daar niet bij, de ziekte gaat gepaard met moe zijn, hoofdpijn en een slechte nachtrust.
  • Psychische klachten zoals angst, somberheid of problemen met je concentratie zijn eerder regel dan uitzondering. Er vallen allerlei klachten onder, daarom is het ook zo moeilijk om de ziekte te ‘ontdekken’.
  • Je zou bijna door een dokterskeuring heenkomen: je oogt goed, je bloedwaardes zijn in orde en op papier mankeer je niets. De zoektocht gaat verder, maar de diagnose lijkt verder weg dan ooit. Je voelt grote onzekerheid en wacht al die tijd op erkenning.
  • De oorzaken van fibromyalgie zijn helaas onbekend, er is al veel over geschreven en wetenschappers zijn nog altijd nieuwsgierig naar de oorzaak. Gelukkig weten we al wel wat dingen die de symptomen verminderen, namelijk een combinatie van een goed beweegschema, voldoende rust en een dosis pijnstillers.

Wat kan de fysiotherapeut voor je betekenen?

De fysiotherapie is slechts een aanvulling op andere behandelingen, omdat wij bijvoorbeeld geen psychologische klachten behandelen. We helpen je daarentegen om in beweging te komen door middel van een individueel beweegprogramma, gericht op pijnverlichting. Veel patiënten zijn ook erg tevreden over de ontspanningsoefeningen.

Wat onze klanten zeggen

Alex

Super! Vandaag gebeld voor een ‘noodafspraak’ als nieuwe patiënt en gelukt om vandaag nog terecht te kunnen.

Chantal

Ik kon diezelfde dag nog terecht toen ik belde met mijn lichamelijke klacht. Eenmaal bij de praktijk zelf werden er vanwege COVID-19 bepaalde maatregelen toegepast, waar men zich goed aan houdt. Fijn geholpen door de therapeut zelf en tips voor thuis meegekregen.

Bennie

De Whatsapp chatbot werkte heel goed, communicatie werd op maandagmorgen meteen overgenomen door een mens en de afspraak was moeiteloos gemaakt! Heel makkelijk en laagdrempelig! Ik heb meteen een goede indruk van de praktijk.

12.547 patiënten geven ons 4,5 / 5

Wil je meer weten?

Over je 1e afspraak of heb je een andere vraag? Bel of mail ons even, we helpen je graag bij jouw herstel!

We stellen ons graag even voor

Onze klanten gaan ons aan het hart en we doen graag dat beetje extra om ervoor te zorgen dat jouw herstelproces vlot en prettig verloopt.

Lees meer over ons
headerimage